Camion Truck & Bus 2013.06.

Cikk a Camion Truck & Bus Magazinban, a cégünk 20 éves jubileuma kapcsán.

 

„Lóti-futi” vállalkozásból kamion- és buszalkatrészek raktáradDR20_006

 

Húsz év az ember életében sem kevés, de egy cég életében, különösen napjainkban kifejezetten dicséretes teljesítmény. Főleg úgy, hogy a két évtizedet nem éppen hogy csak
vegetálva élték meg, hanem folyamatosan fejlődtek.

 

1993 – A dieselDR céget Dér Gábor és Dérné Csesznok Erika alapította 1993. május 18-án. Húsz év elteltével a születésnapot nem cégen belül egymás között ülték meg, hanem egy nagyszabású rendezvényre hívták a partnereket, mivel úgy gondolták, a sikerhez jó ügyfelek, üzleti partnerek is kellettek, hiszen ők azok, akik a megrendeléseikkel támogatták a társaságot, szakmai, emberi, üzleti magatartásukkal segítették a cég fejlődését. A társaság eleinte dízeladagolók javításával foglalkozott, majd teherautóalkatrész-forgalmazásba kezdett, ez lett a meghatározó tevékenység. Ekkor ehhez még elég volt egy 20 négyzetméteres helyiség. A heti egyszeri árubeszerzést egy Barkasszal oldották meg, ezzel eleget is tudtak tenni ügyfeleik IFA-ba, Barkasba, Liazba való alkatrészigényeiknek. Csak az összehasonlítás kedvéért: ma naponta érkezik áru a 7 import ország egyikéből.

 

1994 – A vállalkozás már a British Petrol nagykereskedőjévé lett, egy év múlva pedig költözniük kellett, Gyöngyösön, a Jászsági úton nyitottak telephelyet, amely évekig szolgált bázisul. Ez a hely a korábbi 20-szal szemben 100 négyzetméteres lett, már öten dolgoztak a cégnél, a kelet-európai tehergépjármű-alkatrészek forgalmazását egyre inkább a nyugat-európai haszonjárművek alkatrészeivel való kereskedelem váltotta fel.

 

1995 – Ez az év sem múlt el a cég életében jelentős esemény nélkül, ekkor nyitotta meg a dieselDR a budapesti telephelyét, amely jelentősen megkönnyítette az árubeszerzést és hatékonyabbá tette a cég működését.

 

2000 – A Robert Bosch a dieselDR-t felvette a hivatalos nagykereskedői hálózatába.

 

2001-ben az ISO 9001:2001 minőségbiztosítási rendszert vezették be. 2002 – Nemcsak azért emlékezetes év, mert ekkor kezdtek a rali sport támogatásába, hanem azért is, mert ebben az évben fogadták be az első importszámlát, MAN gyári alkatrész-értékesítésbe fogtak.

 

2003–2006 – A napi szaporodó teendők mellett leginkább a költözéssel foglalatoskodtak: a gyöngyösi üzletük az akkor alakult gyöngyösi ipari parkba költözött, a budapesti központi raktár pedig a zuglói Egressy útról a XV. kerületi Késmárk utcába. A helyváltoztatások mellett még maradt annyi erejük, hogy eddig sem csekély kínálatukat bővítsék, megalakult a siló- és tartályautós üzletág, az alkatrészek ezen járművekhez Németországból érkeztek, 2006-tól pedig a siló- és tartályautó-szerelvényeket forgalmazó Walter Gondrom GmbH hivatalos magyarországi képviseletét is ellátják.

 

2007 – Tavasszal megérkezett a Diesel Technic első szállítmánya. A dieselDR az innovatív és kiváló minőségű cserealkatrész-gyártó és forgalmazó cég, a Diesel Technic magyarországi képviselete lett. (Csak egy „beszédes” adat: a központi raktárban több mint 6000-féle Diesel Technic alkatrész található!)

 

2008–2010 – Az amúgy rossz emlékű 2008-as év tavaszán a dieselDR-nél örvendetes esemény történt: bejegyezték Romániában is a céget dieselDR SRL néven. 2010-től vette kezdetét a Luber-finer szűrők gyári beszerzése.

 

2011 – ISO 14001 környezetirányítási szabványt vezettek be a cégnél. Változott a társaságnál a szervezeti felépítés is, három fő terület lett, értékesítés, beszerzés, pénzügyi irányítás.

 

2012-ben Don fékalkatrészekkel bővült a kínálat. (A minőségi súrlódási technológiákban élenjáró cég, a Don, több mint 100 éves múltra tekint vissza.)

 

 

dDR20_004  dDR20_016  dDR20_025  dDR20_010

 

2013 – Ezek után senki sem gondolja, hogy idén csak ünnepelnek és a cég további életét meghatározó esemény nélkül telnek-múlnak a hónapok. A budapesti Késmárk utcai telephely légrugó bázis lett, Blacktech, Airtech és a Diesel Technic termékeivel töltötték fel a polcokat, 250 különböző légrugót tartanak csak a Blacktech márkából. Ezzel minden bizonnyal az ország legszélesebb légrugó palettáját alakították ki.

 

KamMag_cikk

Eredeti cikk

Nincs megállás…

 

A kor követelményeinek megfelelően a kereskedő partnereik számára webraktárat is üzemeltetnek, a megrendelt alkatrészeket futárcégek viszik el az ügyfelekhez. Társadalmi szerepvállalásukra egy jellemző példa: az NB Ies gyöngyösi kézilabdacsapat szponzorai között vannak. A dieselDR-nál jelenleg 35 munkatárs dolgozik. A tulajdonos ügyvezető büszke arra, hogy a munkatársak közül többen 10-15 vagy éppen 20 éve dolgoznak a cégnél, többeknek ez az első munkahelyük. Dér Gábor nem kevésbé büszke a változásra, arra, hogy a „lóti-futi” –, mindenkinek, mindent meghozunk – vállalkozásból az évek alatt komoly volument importáló, viszonteladói partnerekkel rendelkező cég lett. Persze nincs megállás, 2018-ra, a dieselDR 25 éves fennállására már meg is határozták a célt!